ورود به مدیریت وبلاگ

شش نکته درباره لکسس ES 300h مدل 2019

هم اکنون مدل جدید لکسس ES با ابعاد بزرگتر و ارتفاع کمتر، از هر زمان دیگری بیشتر رخ‌نمایی می‌کند. نسخه ۲۰۱۹ این خودرو دربردارنده خصوصیات ویژه‌ای است که در اینجا به معرفی آنها می‌پردازیم؛ بنابراین در ادامه با ما همراه شوید تا با ویژگی‌های نسخه جدید لکسوس ES 300h آشنا شوید.

پیشرانه هیبریدی


این پیشرانه چهارمین نسل از قوای محرکه هیبریدی ساخت لکسس است که شامل یک موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر خطی به همراه گیربکس CVT، یک موتور-ژنراتور و یک موتور محرک که توسط مجموعه باتری نیکل-متال هیدرید به ظرفیت ۲۹.۱ کیلووات ساعت تغذیه می‌شود، است.

باتری جدید در زیر صندلی‌های ردیف عقب جاسازی شده و بنابراین، گنجایش صندوق عقب ES 300h معادل با حجم صندوق مدل ES 350 غیرهیبریدی بوده و برابر 473 لیتر است. حداکثر توان خروجی این سیستم معادل ۲۱۵ اسب بخار است که حدود ۱۵ واحد افزایش را نشان می‌دهد.


میزان مصرف سوخت این خودرو به طور رسمی در حدود 5.47 و 5.2 لیتر در 100 کیلومتر (شهر/بزرگراه) اعلام شده که این میزان مصرف برای یک اتومبیل 1678 کیلوگرمی، واقعا هیجان برانگیز به نظر می‌رسد.برای مقایسه لازم است بدانید که میزان مصرف سوخت لکسس ES 350 V6 مدل2019 برابر 10.7 و 7.35 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

موتور الکتریکی شتاب اولیه بسیار خوبی را برای خودرو فراهم می‌آورد و ES 300h در طول بزرگراه اصلا ناتوان به نظر نمی‌رسد. پیشرانه بنزینی و گیربکس CVT به طور نرم و یکنواخت کار می‌کنند. در سرعت‌های بالا و حین تخته گاز رفتن، میزان نویز، لرزش و زمختی سواری در حداقل ممکن قرار دارد.

کابین مرغوب


جای جای کابین این سدان لاکچری توسط متریال نرم و مرغوب پوشیده شده است. پنل درب‌ها و کنسول میانی به وسیله چرم باکیفیت و راحت پوشش داده شده‌اند. این نکته برای تمامی نقاط مهم و قابل لمس رایت شده است.


تریم صندلی‌ها از جنس چرم منفذدار سینتتیک است. صندلی های جلو قابلیت تنظیم ۱۰ تا ۱۴ حالته را دارند. خودروی مورد بررسی به سیستم‌های تهویه و گرمکن برای صندلی‌ها نیز مجهز است. تزیینات چوبی فراوانی نیز در کابین ES 300h دیده می‌شود.


در پشت فرمان چرمی یک پنل کیلومتر شمار دیجیتال با صفحه نمایشگر ۷ اینچی به چشم می‌خورد و در سمت راست آن نیز یک نمایشگر لمسی بزرگ ۱۲.۳ اینچی که جزئی از پکیج رهیاب خودرو محسوب می شود، جایگذاری شده است.


از جمله دیگر تجهیزات ES 300h می‌توان به گرمکن غربیلک فرمان، باز شدن درب صندوق بدون نیاز به دست، سانروف پانورامیک و سایه‌بان برقی شیشه‌های عقب اشاره نمود. به طور کلی آرایش ادوات داخلی مدل ۲۰۱۹، به استثنای جابجایی مکان ساعت آنالوگ و حذف یکی از کلیدهای تنظیم تفاوت زیادی با مدل قبلی این خودرو ندارد.

فناوری


ویژگی اپل کارپلی در این خودرو به طور استاندارد موجود است اما هنوز خبری از اندروید اتو به گوش نمی‌رسد. یک مودم وای فای با قابلیت اتصال ۵ نفر، هدآپ دیسپلی 10.2 اینچی، شارژر وایرلس تلفن همراه و سیستم رهیاب نیز جزو امکانات آپشنال این خودرو محسوب می‌شوند. سیستم نرم افزاری Enform 2.0 نیز سرگرمی‌ها و خدمات فراوانی را ارائه می‌دهد و قادر است تا به اپلیکیشن های گوشی تلفن همراه نیز وصل گردد.

تجهیزات ایمنی


پکیج سیستم ایمنی لکسوس 2.0+ در مدل ES 300h ۲۰۱۹ به طور استاندارد ارائه شده است. این مجموعه شامل موارد زیر است:
ترمز خودکار اضطراری با قابلیت تشخیص دوچرخه‌سواران، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، نوربالای خودکار، حسگرهای پارک عقب، سامانه کمکی تشخیص علائم ترافیکی که برخی تابلوهای ترافیکی معین را در پنل کیلومترشمار و یا هدآپ دیسپلی به نمایش می‌گذارد. همچنین مانیتورینگ نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر و ترمز معکوس خودکار اضطراری نیز در قالب یک پکیج دیگر ارائه شده‌اند.

سکوت دل انگیز


کابین لکسوس ES 300h نه تنها به خاطر درجه بالای لوکس بودن بلکه به دلیل کیفیت سواری عالی و سکوت آرامش‌بخش آن، مکان بسیار مناسبی برای ماندن است. سواری فوق العاده آن جاصل ضربه‌گیرهای دینامیکی جدید این خودرو است که حتی کوچکترین حرکات را نیز جذب می‌کند. لکسوس همچنین تعلیق بخش جلو را به منظور افزایش پایداری و راحتی سواری ارتقا داده است. در تعلیق عقب نیز از اتصالات جدید برای بازوهای کشنده و میل تعادل استفاده شده که حرکت گهواره‌ای را کاهش و قابلیت جذب ضربات را افزایش داده است. همچنین حدود ۹۳ درصد از کف خودرو توسط مواد عایق صدا پوشش داده شده که در نتیجه میزان صدا و لرزش را در کابین به حداقل رسانده است.

قابلیت اتو گلایدینگ و حالات مختلف رانندگی


یکی دیگر از قابلیت های جدید ES 300h ویژگی اتوگلاید کنترل است که در حالت رانندگی اکو فعال می‌‎شود و هنگامی که راننده پا را از روی پدال گاز برمی‌دارد، خودرو شروع به حرکت کردن مانند یک خودروی معمولی ( و نه هیبریدی) می‌کند. به طور معمول به دلیل ویژگی ترمز بازتولیدی در خودروهای هیبریدی، پس از برداشتن پا از روی پدال گاز سریع‌تر شروع به کاهش سرعت می‌نماید.



حالت اکو بیشترین بهره‌وری مصرف سوخت و نیز یک حالت الکتریکی خالص در مسافتهای کوتاه را ارائه می‌دهد. در نقطه مقابل، وضعیت اسپرت از بیشترین گشتاور در سرعت‌های پایین و یک حالت شبیه‌سازی شده گیربکس شش سرعته با قابلیت تعویض دنده دستی و تغییر گرافیک پنل کیلومتر شمار برخوردار است.

منبع: motortrend

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

Warning: mysqli_connect(): (28000/1045): Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES) in /home/viroreir/vknews.ir/akharin.php on line 11 Failed to connect to MySQL: Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES)