Deprecated: Methods with the same name as their class will not be constructors in a future version of PHP; Pagination has a deprecated constructor in /home/viroreir/vknews.ir/include/pagination.php on line 3 معرفی رنجروور اسپرت HST با پیشرانهٔ شش سیلندر کاملاً جدید

ورود به مدیریت وبلاگ

معرفی رنجروور اسپرت HST با پیشرانهٔ شش سیلندر کاملاً جدید

لندروور نسخهٔ جدیدی از رنجروور اسپرت را با نام HST معرفی کرده است. این اولین محصول جگوار-لندروور محسوب می‌شود که به یک قوای محرکهٔ هیبریدی خفیف مجهز شده است. این پیشرانهٔ کاملاً جدید از نوع 3 لیتری شش سیلندر خطی بنزینی است که 400 اسب بخار قدرت و 550 نیوتن متر گشتاور دارد. این پیشرانهٔ جدید که جایگزین موتور بنزینی V6 جگوار-لندروور شده است، به یک سوپرشارژر الکتریکی به همراه یک توربوشارژر توئین اسکرول مجهز است.

به گفتهٔ جگوار-لندروور، سوپرشارژر الکتریکی این پیشرانه به‌طور مستقیم توسط یک موتور الکتریکی به حرکت درآورده می‌شود که می‌تواند آن‌را ظرف نیم ثانیه به 120 هزار rpm برساند. گفته شده این سوپرشارژر الکتریکی تقریباً تمام تأخیر توربو را از بین می‌برد. این پیشرانهٔ جدید 12 درصد دی‌اکسید کمتری نسبت به پیشرانهٔ V6 قبلی تولید می‌کند درحالی‌که انتشار ذرات آلایندگی آن نیز 75 درصد کمتر شده است؛ اما علاوه بر سوپرشارژر الکتریکی و توربوشارژر کارآمد، پیشرانهٔ رنجروور اسپرت HST از سیستم باز و بسته شدن متغیر سوپاپ‌ها هم برخوردار است که این سیستم به‌منظور افزایش کارایی پیشرانه، بسته به شرایط، زمان‌بندی و میزان باز و بسته شدن سوپاپ‌ها را تغییر می‌دهد.

این موتور همچنین از سیستم الکتریکی 48 ولت هم سود می‌برد که می‌تواند در هنگام حرکت خودرو انرژی ذخیره کرده و در مواقع موردنیاز گشتاور کمکی را به پیشرانه اضافه کند. این سیستم، سامانهٔ توقف/حرکت را هم فعال می‌کند. به گفتهٔ جگوار-لندروور، این پیشرانهٔ جدید در ابتدا تنها در رنجروور اسپرت HST مورداستفاده قرار می‌گیرد اما به‌احتمال‌زیاد در آینده دیگر محصولات این گروه خودروسازی بریتانیایی هم از این موتور بهره خواهند برد. این موتور در کنار دیگر موتورهای جگوار-لندروور در کارخانهٔ پیشرانه‌های این گروه در ولورهمپتون انگلستان تولید خواهد شد.


به لطف این تکنولوژی‌های مدرن و پیشرفته، مصرف سوخت رنجروور اسپرت HST به 9.3 لیتر در هر صد کیلومتر رسیده و در هر کیلومتر هم 213 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این در حالی است که پیشرانهٔ V6 سوپرشارژ قبلی که در جگوار F تایپ مورداستفاده قرار می‌گیرد، با وجود قدرت کمتر، در هر صد کیلومتر 10.5 لیتر بنزین مصرف و در هر کیلومتر 243 گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. رنجروور اسپرت HST با استفاده از این پیشرانه در کمتر از 6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت رسیده و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 225 کیلومتر بر ساعت را دارد.


مدیر اجرایی بخش مهندسی محصولات جگوار-لندروور آقای «نیک راجر» در رابطه با این پیشرانهٔ جدید گفته است:

«پیشرانه‌های شش سیلندر خطی ذاتاً متعادل‌تر از نمونه‌های V6 هستند و پیشرانهٔ کاملاً جدید سری Ingenium ما به‌منظور بهینه‌سازی کارایی در تمامی شرایط عملیاتی ساخته شده است. ویژگی‌های پیشرفتهٔ این موتور مثل سوپرشارژر الکتریکی، عملکرد و پاسخگویی متمایز رنجروور اسپرت را تضمین می‌کند درحالی‌که سیستم هوشمند MHEV نیز با ذخیرهٔ انرژی، به بهبود مصرف سوخت و کاهش تولید آلایندگی کمک می‌کند».


رنجروور اسپرت HST در ابتدا صرفاً در یک نسخهٔ ویژه به بازار عرضه می‌شود که با نشان‌های بیرونی منحصربه‌فرد و تریم فیبر کربنی در جلوپنجره، دریچه‌های روی کاپوت و خروجی‌های هوای روی گلگیرهای جلو از دیگر مدل‌ها متمایز شده‌اند. این خودرو در داخل نیز از صندلی‌های جلوی پویا با تنظیم برقی 16 جهته و روکش چرمی قرمز به همراه مشکی و پدال‌های تعویض دندهٔ کرومی برخوردار است درحالی‌که از سیستم‌هایی چون کروز کنترل پیشرفته، ترمز اضطراری سرعت‌بالا و سیستم Terrain Response 2 سود می‌برد. رنجروور اسپرت HST با قیمت 81,250 پوند و با رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری و نقره‌ای در بریتانیا عرضه خواهد شد.



جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار