ورود به مدیریت وبلاگ

گیم شات: اطلاعات زیادی از بازی The Last of Us Part II منتشر شد

«نیل دراکمن» (Neil Druckmann) و دیگر اعضای استودیوی «ناتی‌داگ» (NaughtyDog) پس از مراسم E3 2018 جزئیات زیادی از گیم‌پلی، شخصیت‌ها و تاریخ انتشار بازی The Last of Us Part II با رسانه‌ها در میان گذاشتند.

همانطور که انتظار می‌رفت، در کنفرانس خبری شرکت سونی که به مناسبت نمایشگاه E3 2018 برگزار شده بود، سرانجام توانستیم برای اولین بار شاهد تریلر هیجان‌انگیزی از گیم‌پلی بازی The Last of Us Part II باشیم. در این تریلر مبارزات بازی و هوش مصنوعی دشمنان به همراه جزئیات جدیدی از گرایشات شخصیت الی به نمایش گذاشته شد که (به خصوص مورد آخر) سر و صدای زیادی به پا کرد و حواشی زیادی را به دنبال داشت. نیل دراکمن و دیگر اعضای استودیوی ناتی‌داگ پس از انتشار تریلر مورد نظر، جزئیات زیاد دیگری از بازی The Last of Us Part II را با مخاطبان در میان گذاشتند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

گیم‌پلی بازی The Last of Us Part II بر روی فلسفه «تنش‌زا بودن» تمرکز کرده است. استودی ناتی‌داگ تمام تلاش خود را به کار بسته تا الی بسیار بهتر از گذشته با محیط پیرامون خود ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال او این بار می‌تواند از زیر موانع، روی موانع و گاهی اوقات میان موانع مختلف عبور کند و این حس به بازیکنان دست دهد که در حال کنترل یک انسان واقعی با حرکات واقعی هستند.

علاوه‌بر الی، هوش مصنوعی دشمنان نیز به سطح جدیدی از واقع گرایانه بودن ارتقا پیدا کرده است و آن‌ها صرفا دشمنان بازی نیستند. بلکه برای خود اسم و شخصیت دارند و همدیگر را با نام کوچک صدا می‌زنند. هرچند الی در بسته الحاقی و برخی از صحنه‌های قسمت قبل قابل بازی بود، اما در قسمت دوم همه چیز تکامل پیدا کرده است و سعی شده تا مبارزات، مخفی‌کاری، کرفتینگ و جا به جا شدن در محیط با او پیشرفت بسیار زیادی داشته باشد. به گفته استودیوی سازنده، بازی The Last of Us Part II یک تجربه کاملا جدید برای بازیکنان خواهد بود.

بازیکنان در این قسمت می‌توانند از ضربات جاخالی دهند و این المان، به یک نکته کلیدی در مبارزات نزدیک و تن به تن تبدیل شده است. بازیکنان حتی می‌توانند با استفاده از این قابلیت از وزن شخصیت اصلی استفاده کرده و ضربات مهلک‌تری را بر روی دشمنان اجرا کنند. تلاش ناتی‌داگ این بوده است تا مبارزات درگیر کننده‌تر از قبل باشند و بازیکنان هر بار خودشان را در وضعیت جدیدی ببینند. مخفی‌کاری در بازی امری نسبی است چرا که شخصیت اصلی هیچ گاه به صورت کامل از دید دشمنان پنهان نمی‌شود. این موضوع به بلندی چمن‌ها و موانعی که الی در پشت آن‌ها پنهان شده است نیز مربوط می‌شود. قابلیت پریدن به شخصیت اصلی اضافه شده است تا توانایی‌های جدیدی را به الی و تنوع خوبی به گیم‌پلی ببخشد.

سیستم کرفتینگ بازی نیز دستخوش تغییرات مثبتی شده و بازیکنان می‌توانند مهمات بیشتر و متنوع‌تری را برای خود بسازند. به عنوان مثال تیرهای کمان تنوع بیشتری نسبت به قسمت قبل داشته و می‌توان با اضافه کردن مواد منفجره به آن‌ها، سلاح قوی و کاربردی خلق کرد. البته هر یک از این آیتم‌ها و مهمات یک فضای کامل از کوله پشتی را به خود اختصاص خواهد داد. جا به جا شدن در محیط با گزینه‌های جدیدی همراه شده است و شخصیت اصلی می‌تواند از شکاف‌های باریک مانند قفسه‌های فروشگاه و یا از زیر اتوموبیل‌ها عبور کرده و دشمنان را غافل‌گیر کند. دشمنان بازی دارای همان انیمیشن‌هایی هستند که برای شخصیت اصلی استفاده شده است. این انیمیشن‌ها به قدری روان و طبیعی در بازی اجرا شده‌اند که بازیکنان نمی‌توانند سویچ شدن از یک حالت به حالت دیگر در شخصیت‌های بازی The Last of Us Part II را تشخیص دهند و این موضوع کمک زیادی به طبیعی بودن این عنوان اکشن ماجراجویی کرده است. مراحل بازی به معنای واقعی کلمه بزرگ هستند. هرچند همچنان با یک داستان خطی مواجه هستیم، اما محیط بازی گسترده‌تر از قبل شده است و بازیکنان با مراحل وسیع‌تر و بزرگ‌تری طرف خواهند بود. استودیوی ناتی‌داگ که در 2 بازی‌ قبلی خود نیز از مراحل بزرگ و وسیعی بهره می‌برد، سعی کرده است تا در بازی The Last of Us Part II نیز از این روش استفاده کند و مرز بازی‌های خطی را بیش از پیش گسترش دهد.

محیط بازی به گونه‌ای طراحی شده است که تعادل مناسبی برای مبارزه داشته باشد. به این صورت که هیچ محیطی به صورت 100% امن نیست و دشمنان می‌توانند در همه محیط‌ها تهدیدی برای جان شخصیت اصلی باشند. دشمنان بازی با هوش مصنوعی پیشرفته‌ای که دارند، همواره مراقب یکدیگر هستند و با هم صحبت می‌کنند. اگر جسدی در همان نزدیکی پیدا شود، دشمنان با دقت بیشتری محیط را رصد می‌کنند و حالت دفاعی می‌گیرند. سپس به شکل طبیعی این موضوع را به دیگران اطلاع می‌دهند و منتظر می‌شوند تا نیروی پشتیبانی از راه برسد. آلوده‌ها (زامبی‌های بازی) در این قسمت هم حضور خواهند داشت و طبق گفته سازندگان، در قسمت دوم با آلوده‌های جدیدی مواجه خواهیم شد که روند به وجود آمدن و شکل‌گیری آن‌ها (همانند گذشته) در داستان این عنوان بازگو خواهد شد تا بازیکنان بتوانند منطق وجود آن‌ها در دنیای بازی را درک کنند. فراموش نکنید که آن‌ها علاوه‌بر تهدیدی برای شخصیت اصلی، خطر بزرگی برای دشمنان شخصیت اصلی نیز محسوب می‌شوند.

تریلری که در مراسم E3 2018 منتشر شد، در شهرک جکسون جریان داشت که الی و جوئل در پایان قسمت گذشته به آنجا رفتند. الی نقش یکی از گشتی‌های این شهرک را ایفا می‌کند و وظیفه دارد به همراه گشتی‌های دیگر از آن در برابر مهاجم‌ها و آلوده‌ها محافظت کند. همه چیز در بازی آرام و عادی آغاز می‌شود، اما اتفاقات بد کم کم از راه می‌رسند.

ناتی‌داگ تاکید زیادی بر روی این موضوع داشته است که شخصیت‌های منفی یا به اصطلاح انتاگونیست‌های بازی نیز دارای دلایل، فلسفه و طرز تفکر مخصوص به خود باشند تا بازیکنان بتوانند رفتار آن‌ها را درک کرده و آن‌ها را شخصیت‌هایی پیچیده و چند بعدی تصور کنند. درون تریلر به جوئل با اصطلاح «پیرمرد/ سرپرست/ پدر» (old man) اشاره می‌شود. درنتیجه او زنده است و در جایی از دنیای بازی حضور دارد. «جسی» (Jessie) رهبر گشتی‌هاست و جوئل به او تاکید کرده تا حواسش به الی باشد. «دینا» (Dina) با بازی «شانون وودوارد» (Shannon Woodward) با الی رابطه دارد.

خلق صحنه بوسه‌ای که در تریلر مشاهده شد، دردسرهای زیادی را برای استودیوی سازنده به دنبال داشت. چرا که دوربین‌های ضبط حرکات نمی‌توانند اجسام بسیار نزدیک به هم را تشخیص داده و حرکات آن‌ها را تفکیک کنند. به همین خاطر این صحنه در 2 برداشت ظبط شد. در برداشت اول بدون حضور دوربین‌ها، بازیگران این صحنه را اجرا کردند تا انیماتورها بتوانند درک درستی از حرکات و جزئیات داشته باشند. در برداشت دوم که دوربین‌ها حضور داشتند، هر کدام از بازیگران به صورت جداگانه و تنها، تظاهر به اجرای آن بخش می‌کردند تا حرکات‌ آن‌ها ضبط شود و در مرحله بعد با مهارت انیماتورها اصلاح شده و به نتیجه نهایی برسد. جالب است بدانید که خلق این صحنه وقت و انرژی زیادی را از استودیوی سازنده گرفته و از لحاظ فنی دست آورد جدیدی برای ناتی‌داگ محسوب می‌شود.

ناتی‌داگ اعلام کرده است که تنها در صورتی تاریخ انتشار بازی The Last of Us Part II را مشخص می‌کند که کار ساخت آن به پایان رسیده و آماده انتشار باشد. به گفته این استودیو آن‌ها هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آن مرحله دارند.

ناگفته نماند که بازی The Last of Us Part II در تاریخ نامشخصی به صورت انحصاری برای کنسول پلی‌استیشن 4 شرکت سونی منتشر خواهد شد.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( ' ad

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

Warning: mysqli_connect(): (28000/1045): Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES) in /home/viroreir/vknews.ir/akharin.php on line 11 Failed to connect to MySQL: Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES)