ورود به مدیریت وبلاگ

جوخه مستقلین: نقد و بررسی بازی Stories The Path Of Destinies

در دومین قسمت از سری جوخه مستقلین به سراغ بازی Stories: The Path of Destinies رفته‌ایم تا شما را با یم عنوان متسقل خوب دیگر اشنا کنیم.

با همه‌گیر شدن پایان‌های چندگانه و تبدیل شدن این موضوع به یک امر عادی در میان بازی‌ها، شاهد هستیم که تعدادی از بازی‌ها شانزده یا بیشتر از این رقم پایان متفاوت دارند. خیلی از بازی‌هایی که در سبک نقش‌آفرینی قرار ندارند برای جذابیت بیشتر بازی خود و بالا بردن ارزش تکرار آن دو پایان متفاوت و یا یک پایان مخفی برای بازی خود در نظر می‌گیرند. شاید بیشتر افراد دو بار یک بازی را به اتمام برسانند و هر دو پایان را ببینند؛ ولی واقعا چند نفر وجود دارند که یک بازی را بیشتر از سه یا چهار بار فقط به خاطر پایان‌های مختلف تکرار کنند، این مقوله اگر بازی خطی باشد شدت بیشتری نیز پیدا می‌کند. اما اگر مجبور باشید که پایان‌های مختلف یک بازی را برای رسیدن به پایان واقعی مشاهده کنید چه؟ ایده جالبی که بازی Stories: The Path of Destinies در بازی خود عملی کرده است، درست است که تیم سازنده در این راه محصول بی‌نقصی را ارائه نداده است ولی مطمئن باشید که نتیجه کار اثر ارزشمندی است.

بازی Stories: The Path of Destinies درباره روباهی به نام Reynardo است که در دوران خود دزد دریایی معروفی بوده است ولی به درخواست مادرش از این شغل کناره‌گیری می‌کند، اما پس از دیوانه شدن امپراطور وزغ و قربانی کردن دیگر حیوانات او قیام می‌کند و در این راه به کتابی جادویی دست پیدا می‌کند، او به وسیله این کتاب می‌تواند احتمالات متفاوت را بررسی کند و در نهایت متوجه شود که چه راهی را باید طی کند تا بتواند امپراطور را به قتل برساند. بازی بیست و چهار احتمال متفاوت دارد و شما باید طی ماجراجویی خود چهار حقیقت را از بین این بیست و چهار احتمال پیدا کنید تا بتوانید به پایان اصلی بازی برسید. مطمئنا برای رسیدن به پایان اصلی باید در بهترین حالت شش و یا هفت بار بازی را اجرا کنید و شاهد اشتباهات خود باشید، شاید این مورد برای افرادی که حوصله زیادی دارند جذاب باشد اما مطمئنا افراد زیادی هستند که چنین حوصله‌ای ندارند. البته سازندگان پیش‌دستی کرده‎‌اند و مراحل را طوری طراحی کرده‌اند که هر بار تمام کردن یکی از احتمالات بازی چیزی در حدود یک ساعت زمان می‌برد.

بازی Stories: The Path of Destinies

مبارزات روان بازی یکی از دلایلی هستند که مخاطب را به ادامه بازی و دیدن پایان‌های متفاوت تشویق می‌کند.

مطمئنا بزرگترین جاذبه و نقطه قوت بازی روایت پیچیده و جذاب آن است اما از سیستم مبارزات روان بازی که با دوربین ایزومتریک دنبال می‌شود هم نمی‌شود گذشت. مبارزات بازی Stories: The Path of Destinies از مکانیک ساده‌ای پیروی می‌کنند، با کلیک راست ریناردو به دشمنان خود حمله می‌کند و هنگامی که روی سر دشمنان علامت تعجب ظاهر شد با فشردن کلیک چپ می‌توانید از خود دفاع کنید. این سیستم شاید به ظاهر ساده باشد اما به دلیل سرعت مبارزات، کمبوهای متنوع و قلابی که با آن می‌توانید دشمنان را به سمت خود بکشید شاهد گیمپلی‌ای هستیم که تا انتها برای مخاطب خود تکراری نخواهد شد.

اما یکی از مشکلات مبارزات بازی تنوع نداشتن دشمنان است. در بازی به صورت کلی پنج نوع دشمن مختلف وجود دارد که شاید در ابتدا جذاب باشند اما پس از مدت کوتاهی چالش خود را از دست می‌دهند و با فهمیدن استراتژی هر کدام دیگر به راحتی می‌توانید مبارزات بازی را به اتمام برسانید. نبود تنوع در لول دیزاین بازی نیز مشکل بزرگی برای بازی ایجاد کرده است، همانطور که بالاتر گفته شد شما باید بیشتر از شش بار از مراحل بازی رد بشوید تا بتوانید بازی را به اتمام برسانید، در این میان تصور کنید که باید حداقل چند بار از محیط‌های تکراری گذر کنید و هر دفعه نیز دقیقا در یک مکان مشخص با دشمنان خود درگیر شوید. حال نبود تنوع میان دشمنان این تکرار را بیشتر برای مخاطب نمایان می‌کند.

بازی Stories: The Path of Destinies

بیشتر روایت داستان از طریق این نقاشی‌ها انجام می‌شود

یکی دیگر از مواردی که به شدت باعث تعجب است نبود هیچ‌گونه پازل محیطی و یا باس‌فایتی است. در بعضی از بخش‌های بازی شاهد عناصری از عناوین پلتفمرمر هستیم ولی بازی Stories: The Path of Destinies به شدت پتانسیل داشتن پازل‌های محیطی را داشته است به خصوص که چند مرحله از بازی در مقبره‌های کهن جریان دارند. همچنین نبود اگر بازی برای هر یک از پایان‌های بازی یک باس‌فایت متنوع در نظر می‌گرفت مطمئنا انگیزه مخاطب نیز برای اتمام بازی بیشتر می‌شد.

بازی Stories: The Path of Destinies همچنین دارای عناصر نقش‌آفرینی نیز هست. همانطور که گفته شد ریناردو برای مدت زمان زیادی بازنشسته بوده است و به همین دلیل بیشتر مهارت‌های قبلی خود را فراموش کرده است، با گذراندن مراحل و کشتن دشمنان شما XP دریافت می‌کنید که با استفاده از آن می‌توانید مهارت‌های جدیدی برای خود آزاد کنید. این مورد باعث می‌شود که با گذر مراحل واقعا احساس کنید که ریناردو قوی‌تر شده است و حالا دارد به همان فرد قدیمی تبدیل می‌شود اما یک مورد منفی نیز دارد؛ درست است که ریناردو قوی می‌شود ولی دشمنان او به هیچ‌وجه قوی نمی‌شوند و در انتهای بازی تقریبا هیچ چالشی برای از بین بردن دشمنان خود نخواهید داشت زیرا شخصیت اصلی بازی Overpowered شده است.

بازی Stories: The Path of Destinies

درخت مهارت‌های بازی خیلی گسترده نیست ولی کاملا می‌توانید قدرتمند شدن ریناردو را در بازی حس کنید

در انتها باید گفت که بازی Stories: The Path of Destinies ایده جالبی دارد که در اجرا کردن آن دچار مشکل شده است. گیمپلی متنوع ولی نبود تنوع در دشمنان و لول دیزاین تکراری باعث شده است که حتی داستان بازی نیز تنواند از به چشم آمدنش جلوگیری کند. اما در نهایت باید گفت که بازی Stories: The Path of Destinies ارزش یک بار تجربه را دارد به خصوص اگر به عناوین داستانی علاقه دارید و می‌خواهید یک تجربه متفاوت داشته باشید.

' ); w.anetworkParams[ ad.id ] = ad; d.write( ' ad

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

Warning: mysqli_connect(): (28000/1045): Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES) in /home/viroreir/vknews.ir/akharin.php on line 11 Failed to connect to MySQL: Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES)