ورود به مدیریت وبلاگ

سیتروئن C3؛ مشخصات فنی قیمت و عکس های محصول جدید سیتروئن C3

قیمت سیتروئن C3 در ایران حدود 125 میلیون تومان است. این خودرو از لحاظ کلاس بندی خودرو رقیب مستقیم هیوندای i20 کرمان موتور است.

بررسی خودروی سیتروئن C3

سیتروئن سی 3 خودروی هاچبک و جوان پسند است که نخستین نسل آنر در سال 2006 معرفی شد و اکنون 3 نسل از آن وارد بازار جهانی شده استو مدل فعلی که در ایران هم عرضه می شود سومین نسل این خودرو است که در سال 2016 معرفی شده است و هنوز هم در خط تولید قرار دارد. بعد از برجام، گروه خودروسازی سایپا قرارداد همکاری با شرکت سیتروئن امضا کرد که به موجب این قرارداد یک کارخانه مشترک خودروسازی (جوینت ونچر) تشکیل شود و بعضی از محصولات کمپانی ستیروئن در ایران تولید شد. اکنون اولین محصول این همکاری سیتروئین C3 وارد بازار شده است و توسط سایپا عرضه می شود. سیتروئن C3 در بازار جهانی رقبایی مانند مزدا 2، فورد فیستا، سوروکی سوئیفت، فولکس واگن پولو، کیا ریو و هیوندای i20 را در مقابل خود دارد و در بازار ایران هم دو خودروی i20 ، کیا ریو و مزدا 2 رقبای آن هستند.

متفاوت ترین هاچبک ایرانی با ظاهری خاص

سیتروئن C3

طراحی ظاهری سیتروئن C3

این خودرو هم اکنون سومین نسل از C3 است که وارد بازار ایران شده است. در مقابل نسخه قبلی این خودرو یک تحول کاملا اساسی را تجربه کرده است و در هر زاویه ای متحول شده است. نمای جلویی این خودرو از سیتروئن C4 الهام گرفته است و مهمترین ویژگی که در نمای جلو دارد، چراغ های کشیدخ جلو، کاپوت و سپر جلوی بزرگ است.در زیر چراغ‌های اصلی جلو و بر روی سپر، دو چراغ گرد بزگ دیده می‌شود که نقش چراغ نوربالا را دارند. در نمای عقب، چراغ‌های گرد به همراه بخش پلاستیکی در زیر سپر عقب جلب توجه می‌کنند. اما شاید مهم‌ترین بخش طراحی سیتروئن C3 را بتوان در نمای جانبی جست‌وجو کرد. اگر از کنار به این خودرو نگاه کنیم، متوجه چند ویژگی عمده می‌شویم؛ اول استفاده از پلاستیک در فریم پنجره‌ها، بر روی درها و گلگیرها، و رینگ‌های زیبا و در نهایت رنگ جالب سقف. سیتروئن برای رنگ‌آمیزی بدنه C3 از ترکیب رنگ‌ها استفاده کرده و این امکان را فراهم کرده تا خریداران رنگ متفاوتی از بدنه را برای سقف سفارش دهند. البته این رنگ در بخش‌های کوچک دیگری همچون آینه‌های جانبی هم به کار می‌رود. در مجموع، 36 ترکیب رنگ متفاوت برای بدنه سیتروئن C3 در دسترس است.

تجربه رانندگی با سیتروئن C3

سیتروئن c3 هاچبک پر سر و صدای فرانسوی این روز های بازار ایران که توسط سایپا دور اول پیش فروش آن در کمتر از 30 دقیقه تکمیل گردید . از بیرون که به سیتروئن C3 نگاه میکنیم یک ماشین هاچبک با چهره متفاوتی میبینیم که استایل خاص و اروپایی سیتروئن در آن پیاده شده و خبر از ذات چموش نهفته در سیتروئن C3 میدهد . در داخل کابین سیتروئن C3 که قرار میگیریم نخستین نکته مثبت دید باز اطراف و تسلط به محیط است اما به علت ضخیم بودن ستون  Cدید عقب کمی دشوار میباشد و نکته مثبت دیگر موقعیت قرارگیری خوب راننده و تسلط به پدالها ، فرمان ، دنده و ادوات میباشد . زمانی که پیشرانه THP165  سیتروئن C3 را استارت میزنیم کم صدا و بدون لرزش در حالت درجا کار میکند و نکته جالب در مورد سیتروئن C3 عرضه آن با این پیشرانه تنها در ایران میباشد که نکات مثبت و منفی را به وجود آورده است . با سیتروئن C3 که شروع به حرکت میکنیم شتابگیری عالی و کشش خوب و هماهنگی بین موتور و گیربکس نخستین مواردی است که حس میشوند و لمس سرعت 200 کیلومتر در ساعت به آسانی از دیگر جذابیت های سیتروئن C3 به شمار میرود . در بخش تعلیق ، تقسیم وزن و پلتفرم به منظور استفاده از موتور THP165 درون سینه سیتروئن C3 تغییر خاصی صورت نگرفته و این پیشرانه پر قدرت با وزن زیر 1000 کیلوگرم باعث شده تا وزن قرار گرفته بر روی اکسل جلو سیتروئن C3 افزایش یابد ، تعادل وزنی بین قسمت جلو و عقب وجود نداشته باشد و آرایش سیستم تعلیق برای رها کردن 163 اسب بخار قدرت کافی نیست به همین منظور زمانی که با سرعت بالا وارد پیچ میشویم تعادل عقب سیتروئن C3 تا حدودی از بین میرود و لیز میخورد و به علت وزن سبک در مانور های ناگهانی چرخ عقب سیتروئن C3 در اصلاح مانند پر کاه از زمین بلند میشود اما در کل هندلینگ مناسب ارزیابی میشود ؛ در کشور های اروپایی قویترین پیشرانه عرضه شده برای سیتروئن C3 1.2 لیتری توربو است که تمام این ویژگیهای فنی درخور آن است و هندلینگ ، پایداری ، ایمنی ، نیرو ایستائی و … آن تمام استانداردها را پاس میکند اما سیتروئن C3 با پیشرانه THP165 در مواقع ناگهانی و ضروری اگر مهارت و تجربه کافی در رانندگی نداشته باشید میتواند حادثه آفرین شود .

طراحی داخلی سیتروئن C3

سیتروئن برای طراحی کابین C3 از زبان طراحی جدید خود استفاده کرده و در داخل کابین آن از المان‌های طراحی خاص C3 استفاده کرده است. متریال به کار رفته در کابین این خودرو فرانسوی، ترکیبی از چوب، پارچه و پلاستیک خشک است که شاید استفاده از پلاستیک سخت کمی آزاردهنده باشد. بسیاری از المان‌های کابین C3 بر اساس اشکال 4 گوشه طراحی شده‌اند از جمله دریچه‌های ورودی هوا، کلیدها و دستگیره‌ها. در مرکز داشبورد سیتروئن C3 یک نمایشگر 7 اینچی قرار دارد که دسترسی به آن برای راننده آسان است. فضای در نظر گرفته شده برای سرنشینان کافی به نظر می‌رسد و برای نشستن 2 سرنشین در بخش عقب خودرو، فضای کافی وجود دارد. حجم فضای بار 300 لیتر است. هرچند این رقم بزرگی نیست ولی در این کلاس رقم قابل قبولی به شمار می‌رود. این امکان وجود دارد که با جمع کردن صندلی‌های عقب، حجم فضای بار را به 922 لیتر افزایش دهید.

سیتروئن C3

امکانات و تجهیزات رفاهی سیتروئن C3

سیتروئن آپشن‌های فراوانی را برای سیتروئن C3 در نظر گرفته و خوشبختانه در یکی از فول‌ترین نسخه‌ها در ایران تولید و عرضه می‌شود. از مهم‌ترین تجهیزات در نظر گرفته شده برای این خودرو می‌توانیم به سیستم‌های ترمز ABS، EBD، ESP، ASR و EBA، سیستم کمکی حرکت در سربالایی HVAC، کیسه هوای راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، چراغ دیلایت، دوربین و سنسور پارک عقب، کروز کنترل و سیستم ورود و روشن و خاموش کردن موتور بدون کلید (KeyLess) اشاره کنیم.

سیتروئن C3

مشخصات فنی سیتروئن C3

سیتروئن چندین موتور مختلف را برای هاچبک داغ خود یعنی سیتروئن C3 در نظر گرفته است. خوشبختانه سایپا از قدرتمندترین موتور برای بازار ایران بهره گرفته که این پیشرانه در پژو 2008 هم مورد استفاده قرار گرفته است. موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر سیتروئن C3 با پرخوران توربوشارژر تغذیه می‌شود و قادر است قدرتی معادل 163 اسب بخار و گشتاوری برابر با 240 نیوتن متر تولید کند. این قدرت برای خودرویی با این ابعاد کاملا کافی است و با همراهی جعبه دنده اتوماتیک از نوع EAT6، شتاب بسیار خوبی را برای C3 به ارمغان می‌آورد.

سیتروئن C3

قیمت سیتروئن C3

گروه خودروسازی سایپا هنوز قیمت رسمی این خودرو را اعلام نکرده ولی فروش آن به زودی آغاز خواهد شد. باتوجه به قیمت جهانی و گفته‌های مسئولین سایپا، انتظار می‌رود C3 قیمتی 120 تا 130 میلیون تومان داشته باشد.

نتیجه گیری نهایی سیتروئن C3

سیتروئن C3 یک هاچبک شهری جذاب است که با ظاهر جذاب و البته کمی عجیب و غریب، احتمالا فروش موفقی را در بازار ایران تجربه خواهد کرد. سیتروئن C3 در بازار جهانی رقبایی چون مزدا 2، فورد فیستا، سوزوکی سوئیفت، فولکس واگن پولو، کیا ریو و هیوندای i20  دارد که در حال حاضر تنها هیوندای i20 به صورت صفر کیلومتر در بازار به فروش می‌رسد. بسیاری از مردم، C3 را رقیبی برای پژو 2008 و سانگ یانگ تیوولی می‌دانند اما اینطور نیست چراکه سیتروئن C3 یک هاچبک است و پژو 2008 یک کراس‌اوور ساب کامپکت. البته سیتروئن C3 در یک نسخه با ابعاد بزرگتر به نام Aircross عرضه می‌شود و برای مقایسه باید آن را در مقابل محصول پژو قرار دهیم. به هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم که سیتروئن C3 در کشور ما چه شرایطی را تجربه خواهد کرد.

شرایط فروش سیتروئن C3

شرکت سایپا سیتروئن همزمان با آغاز دومین سال فعالیت مفتخر است تا پیش فروش خودروی سیتروئن C3 ، اولین محصول تولیدی خود در ایران را اعلام دارد. سیتروئن C3 بعنوان یکی از پرفروشترین خودروهای سیتروئن با رکورد فروش ۳۰۰ هزار دستگاه تا تاریخ اکتبر ۲۰۱۶ ،اینک در ترکیب رنگی بدنه سفید / سقف قرمز و با پیشرانه ۱۶۵ THP و گیربکس اتوماتیک EAT6 در ایران تولید و عرضه می شود. سیتروئن سی ۳ اولین خودروی تولیدی شرکت سایپا سیتروئن حاصل همکاری، مشارکت و سرمایه گذاری شرکتهای سیتروئن فرانسه و سایپا ایران می باشد که در کارخانه تولیدی کاشان به تولید می رسد.

برای اولین بار رونمایی از این مدل طی مراسمی در آذر ماه ۱۳۹۶ در نمایشگاه بین المللی خودروی تهران به انجام رسید و در حال حاضر جهت بازدید عموم علاقمندان در مرکز تجاری ملل واقع در خیابان فیاضی (فرشته) تهران به نمایش گذاشته شده است. پیش فروش سیتروئن سی ۳ از تاریخ 26 اردیبهشت 1397 راس ساعت 11 صبح و از طریق وبسایت ایرانیکار و با پیش پرداخت 600 میلیون ریال آغاز خواهد شد. سایپا سیتروئن از طریق نمایندگیهای منتخب خود تحویل خودروهای ثبت نامی را از شهریور سال 1397 و بر اساس اولویت ثبت نام به مشتریان محترم آغاز خواهد کرد . لازم به ذکر است قیمت قطعی خودرو سیتروئن C3 در زمان ارسال دعوتنامه رسما به خریداران محترم اعلام خواهد شد.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

Warning: mysqli_connect(): (28000/1045): Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES) in /home/viroreir/vknews.ir/akharin.php on line 11 Failed to connect to MySQL: Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES)