ورود به مدیریت وبلاگ

مصرف سوخت واقعی یک خودرو، فراتر از انتظار است

آمارهای جدید از شیوه مصرف سوخت خودروها در کشورهای مختلف نشان می‌دهد که رانندگان، مصرف سوخت بیش‌تری نسبت به میانگین ادعا شده توسط برند سازنده دارند.

طبق داده‌های جدید، رانندگان می‌توانند تا ۷۵ درصد سوخت بیش‌تری نسبت به میزان مصرف رسمی خودروی خود داشته باشند. شرکت کارلی (Carly) که در زمینه اپلیکشین خودروها فعالیت می‌کند، اطلاعاتی مربوط به بیش از یک میلیون وسیله نقلیه در سراسر جهان منتشر کرده است. طبق اطلاعات کارلی تفاوت سالیانه بین مصرف سوخت رسمی و بهره‌وری واقعی جهانی مصرف سوخت بین سال‌های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۶ افزایش داشته است.

کارلی همچنین ذکر می‌کند که مهمترین اختلاف مصرف سوخت در پیشرانه‌های دیزلی از سال ۲۰۱۶ به دست آمد و نشان داد که میزان متوسط مصرف سوخت، ۷۵ درصد نسبت به اطلاعات ارائه شده توسط سازنده خودروها تفاوت دارد. کارلی تخمین زده است که رانندگان که در سال حدود ۱۹،۳۰۰ کیلومتر رانندگی می‌کنند، می‌توانند تا ۱،۱۵۲ دلار بیش‌تر از آن‌چه که انتظار می‌رود برای مصرف سوخت فسیلی هزینه کنند.

خودروهایی که با دیزل جدید کار خواهند کرد CO2 بسیار کمتری تولید خواهند کرد.

اوید آوینی یکی از بنیانگذاران کارلی گفت:

در حال حاضر مناقشه بزرگی در مورد مصرف سوخت خودروها وجود دارد. در طول سال‌ها مقررات قانونی انتظار دارند که انتشار گازهای آلاینده مانند دی‌اکسیدکربن هر سال کاهش یابد، اما رانندگان خودروهای قدرتمندتر و لوکس‌تری می‌خواهند.

با توجه به استراتژی کاهش دی‌اکسیدکربن، تولیدکنندگان مجبور به کاهش مصرف سوخت در خودروهای تولیدی خود شده‌اند، با این حال با توجه به آزمایش‌های انجام شده در آزمایشگاه‌ها به جای شرایط واقعی، داده‌ها نشان می‌دهند که مصرف سوخت باید کمی بیشتر باشد.

آوینی توضیح می‌دهد:

مصرف سوخت در صد کیلومتر یکی از دغدغه‌های اصلی رانندگان بریتانیا است در حالی که تولیدکنندگان به سختی می‌توانند مصرف سوخت را پیش‌بینی کنند. از آن‌جا که این مسئله بسیار وابسته به سبک رانندگی فردی است، اختلاف بین ارقام مصرف سوخت و نگرانی مصرف‌کنندگان به آمارهای خودروسازان بستگی دارد.

این خبر تنها ۶ ماه پس از آن اعلام می‌شود که اتحادیه اروپا دستورالعمل جدیدی برای انتشار گازهای گلخانه‌ای و آزمون صرفه‌جویی سوخت در  مدل‌های جدید خودروی تولیدی این قاره منتشر کرد. برای بهبود وضعیت مصرف سوخت جهانی، شیوه‌نامه آزمایش مصرف سوخت در اروپا (WLTP) جایگزین چرخه نوین تست رانندگی اروپا (NEDC) می‌شود که مبتنی بر داده‌های آزمایشگاهی کنونی است. شیوه‌نامه جدید آزمایش تا چند ماه دیگر به عنوان قانون استاندارد اجرایی نخواهد شد و بعضی از خودروها هنوز هم تا سال ۲۰۱۹ از ارقام NEDC استفاده خواهند کرد.

جستجو های اخبار روز

جدیدترین اخبار

داغ ترین اخبار

Warning: mysqli_connect(): (28000/1045): Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES) in /home/viroreir/vknews.ir/akharin.php on line 11 Failed to connect to MySQL: Access denied for user 'viroreir_mff567g'@'localhost' (using password: YES)